En dan krijg je te horen dat ook de sportclubs dicht moeten

Kort nadat bekend werd dat de horeca dicht moest in de eerste intelligente lockdown een jaar geleden, werd ook bekend gemaakt dat sportclubs, basisscholen, middelbare scholen en de kinderopvang dicht moesten. Dat is even flink slikken en je beseft nog niet gelijk wat voor gevolgen dit kan hebben voor jouw onderneming en privé.

 

Hoe nu verder met Top Fit?

In eerste instantie ging gelijk door mijn gedachten: hoe kan ik mijn leden aan het bewegen houden. Thuis dacht ik hierover hard op na waarop mijn zoon Samuel zei; dan ga je toch online les geven mama. Wat een briljant idee dacht ik. Gelijk pen en papier erbij gepakt en opgeschreven wat hiervoor allemaal geregeld moest worden. Een ruimte in huis om de les te geven, welk programma kan ik gebruiken voor de online les, welke lessen bieden we online aan, alle leden moeten op de hoogte worden gesteld, welke kanalen kan ik allemaal gebruiken om onze online les programma aan te bieden, etc. Top Fit had al een youtube kanaal en een besloten facebook pagina met alleen streetdance dansjes. Deze kanalen moesten voorzien worden van nieuwe lessen en nu ook volwassen lessen. Als een razende ben ik lessen op gaan nemen. Na het opnemen moest de ruwe opnames bewerkt worden en daarna uploaden op de verschillende kanalen.

Voor de live online lessen kwam ik al snel uit bij het programma Zoom. Via internet heb ik mij in dit programma verdiept. Daarna met een vriendin uitproberen of het allemaal wel goed werkt. Dan kom je erachter wat er allemaal niet goed loopt. Dan is het weer even puzzelen wat je moet doen om de kwaliteit beter te krijgen. Veel tijd en energie gaat in het uitvogelen van hoe het beste online les te geven. Alle sportclubs kregen natuurlijk te maken met dit probleem en het werd snel opgepakt door verschillende fitness organisaties. Wat je dan krijgt, is dat je veel berichten ontvangt waarbij je wordt uitgenodigd om webinars te volgen hoe te handelen in die eerste intelligente lockdown. Hier was ik toch wel heel blij mee. Je kreeg tips over bijvoorbeeld hoe het beste te livestreamen. Andere fitness organisaties waar Top Fit bij aangesloten is, boden hun online platform aan waar onze leden van gebruik konden maken. 

Het was fijn en goed om de leden verschillende mogelijkheden te kunnen bieden om te blijven bewegen in die eerste lockdown. 

De berichtgeving vanuit de overheid was dat t/m 6 april de sportclubs dicht moesten blijven. Je denkt dan; dat is wel te overzien. Maar je weet dan nog niet wat er nog meer achteraan komt.........

 

Hoe ging het bij mij thuis?

Yessssss! Klinkt het bij mij in de woonkamer. Mijn zoon en dochter waren blij dat ze niet naar school hoefden. Ze zagen het echt als een 'vakantie'. Ze genoten van de vrije tijd. In de eerste dagen was er natuurlijk ook nog geen online les. We werden een maand eerder al geconfronteerd met de gevolgen van corona. Mijn zoon Samuel zou vorig jaar in april op werkweek gaan naar Rome. Maar toen waren juist in dat deel van Italië heel veel corona besmettingen. En de werkweek werd geannuleerd. 

Ik moest wel duidelijk uitleggen aan Samuel en Elise dat het niet de bedoeling was dat ze gingen afspreken met vrienden en vriendinnen. Dat de lockdown juist bedoeld was om contacten te vermijden. Tja, dat maakt uiteindelijk wel voor de kids dat het toch niet zo leuk is om op deze manier thuis te moeten zitten.

 

In de volgende blog een vervolg.......

 

Groeten,

Angelique